«Δεν υπήρξε ένταση επί του πεδίου, ούτε κίνδυνος ατυχήματος» αναφέρουν αρμόδιες πηγές στο in όσον αφορά τα όσα έλαβαν χώρα ανάμεσα σε Κάσο και Κάρπαθο, με αφορμή τις έρευνες που πραγματοποιεί το ιταλικό πλοίο Ievoli Relume, με στόχο την πόντιση καλωδίου σχετικά με το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Κύπρου.
Και όπως επισημαίνουν οι γραμμές ανάμεσα σε Αθήνα και Άγκυρα εξακολουθούν να είναι ενεργές με γνώμονα ακριβώς την πρόληψη και αποφυγή εντάσεων που θα μπορούσαν να ανακύψουν.
Σε αυτό το πλαίσιο όπως σημειώνουν γίνονται συνεννοήσεις, ενώ όπως διαβεβαίωναν το σκάφος θα συνεχίσει και θα ολοκληρώσει την έρευνα που ξεκίνησε.
Υπενθυμίζεται ότι η Τουρκία εμφανίστηκε να αντιδρά, στην ελληνική NAVTEX, εκδίδοντας δική της NAVTEX, τις προηγούμενες μέρες, με αφορμή ότι η ελληνική οδηγία νότια του στενού Κάσου – Καρπάθου, ξέφευγε των έξι μιλιών των χωρικών υδάτων.
Σε διεθνή ύδατα…
Τα τουρκικά πολεμικά πλοία βρέθηκαν να παρακολουθούν το ιταλικό σκάφος σε «διεθνή ύδατα» όπως σημείωναν αρμόδιες πηγές και δεν επιχείρησαν να παραβιάσουν τα εθνικά χωρικά ύδατα, ούτε και να παρενοχλήσουν το σκάφος.
Ωστόσο η Άγκυρα επέλεξε να δηλώσει την παρουσία της με 5 Πολεμικά Σκάφη , στην βάση των διεκδικήσεων της όσον αφορά τα όρια της τουρκικής υφαλοκρηπίδας, όπως αυτά περιγράφονται στην επιστολή του πρώην μόνιμου αντιπρόσωπου της Τουρκίας στον ΟΗΕ, Φεριντούν Σινιρλίογλου στον ΟΗΕ το Μάρτιο του 2020. Με την Τουρκία να υπογραμμίζει επί της ουσίας τις θέσεις της.
Τις κινήσεις των τουρκικών πολεμικών πλοίων παρακολουθούσαν από την αρχή με 2 μονάδες του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και ένα σκάφος του Λιμενικού.
Tο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έχει αναπτύξει την φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς» και την κανονιοφόρο «Αήττητος»,
most probably a Turkish Navy Oliver Hazard Perry class frigate- at ~500 m from Ievoli Relume.