Η αντιμετώπιση του προβλήματος με τις αυξανόμενες μεταναστευτικές ροές στο ανατολικό Αιγαίο, η ενίσχυση και αντικατάσταση πλωτών μέσων σε νησιά με μεγάλες ανάγκες, το θέμα των μεταθέσεων 833 στελεχών του σώματος που κοινοποιήθηκαν πρόσφατα!
Αλλά και η επανεξέταση του «Λιμενικού Καλλικράτη», εξετάζονται σήμερα σε ευρεία σύσκεψη στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνική Ακτοφυλακή, στην οποία συμμετέχουν ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας και ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Αθανάσιος Αθανασόπουλος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των αξιωματικών του Λιμενικού θα ζητήσουν ενίσχυση των υπηρεσιών και σε άλλα νησιά που δέχονται και αυτά μεγάλο αριθμό μεταναστευτικών ροών, όπως η Λέρος, ενώ θα θέσουν αίτημα για «πάγωμα» των μεταθέσεων για τους λιμενικούς που έχουν παιδιά, λέγοντας πως έχουν ξεκινήσει ήδη τα σχολεία και δεν γίνεται να ταλαιπωρηθούν οι οικογένειες αυτών των συναδέλφων.
Αξιωματικοί του σώματος μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα των μεταναστευτικών ροών στο ανατολικό Αιγαίο, υποστήριξαν ότι αυτό διογκώθηκε από τη στιγμή που αποφασίστηκε η κατασκευή του φράγματος μήκους 12,5 χιλιομέτρων στον ‘Εβρο, από τον σταθμό της Καστανιάς μέχρι τον ποταμό Εβρο.
Οπως ανέφεραν, ο φράκτης που υπήρξε επιλογή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Δημόσια Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, όταν υπουργός ήταν ο Χρήστος Παπουτσής, απέτρεψε μεν τη διόδο των μεταναστευτικών ροών στο χερσαίο τμήμα στις Καστανιές, ωστόσο οδήγησε έναν μεγάλο αριθμό προσφύγων και μεταναστών, να ακολουθεί τον δρόμο δια θαλάσσης προκειμένου να φθάσουν στα βόρεια σύνορα της Ελλάδας και να μεταβούν σε κάποια χώρα της Ευρώπης.
Το γεγονός αυτό, σημείωσαν, δημιούργησε πολλαπλά προβλήματα, όπως απώλειες ανθρώπινων ζωών καθώς πολλοί από τους μετανάστες δεν γνωρίζουν καθόλου από θάλασσα, κόστος στις επιχειρήσεις διάσωσης του λιμενικού, φθορά μέσων αλλά και κόπωση στο στελεχιακό δυναμικό.
Ειδικά με τα σκάφη που διαθέτει το Σώμα, τα οποία, όπως υποστηρίζουν στελέχη του Λιμενικού, είναι καταπονημένα, είναι ελάχιστα και μετά βίας καλύπτουν τις ανάγκες. Προσθέτουν δε, ότι στην περίπτωση που αποφασιστεί η απομάκρυνση ενός σκάφους από μια περιοχή προς μια άλλη στο Αιγαίο, τότε δεν υπάρχει πλωτό για να καλύψει το κενό που θα έχει δημιουργηθεί.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ΑΠΕ-ΜΠΕ, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης αυτή τη στιγμή έχει οργανική δύναμη 114 ατόμων και αυτή τη στιγμή υπηρετούν 120 έχοντας ως ενίσχυση 53 λιμενικούς που έφτασαν στο νησί επί υπηρεσιακής κυβέρνησης, όταν υπουργός ήταν ο Χρήστος Ζώης. Επίσης, στους λιμενικούς σταθμούς Μήθυμνας Πλωμαρίου και Συρρίου στη Λέσβο υπηρετούν 44 άτομα.
Στο λιμεναρχείο της Σάμου, η προβλεπόμενη οργανική δύναμη είναι 83 άτομα και αυτή τη στιγμή υπηρετούν 61, στη Χίο προβλέπονται 86 και υπηρετούν 90, στην Κώ 71 και υπηρετούν 50.
Στη Λέρο, προβλέπεται οργανική δύναμη 51 στελεχών και αυτή τη στιγμή υπηρετούν 40, ενώ στη Ρόδο προβλέπονται 120 και υπηρετούν 99. Τέλος, στην Κάλυμνο η προβλεπόμενη οργανική δύναμη είναι 50 και αυτή τη στιγμή υπηρετούν 32.
Το πρωί κατέπλευσαν στο λιμάνι του Πειραιά, το καταμαράν tera jet με 1742 μετανάστες από τη Λέσβο και το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο blue star 1 με 510 μετανάστες από τη Μυτιλήνη και 655 από τη Χίο.
Το τελευταίο 24ωρο, το λιμενικό σώμα έχει διασώσει τουλάχιστον 582 παράτυπους μετανάστες σε 17 περιστατικά έρευνας και διάσωσης σε νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Τα περιστατικά αυτά έλαβαν χώρα στα νησιά Λέσβου, Χίου, Σάμου, Φαρμακονησίου και Κω.