Η οπλισμένη έκδοση NTA του Α/Φ βασικής εκπαίδευσης T-6A Texan II αναπτύχθηκε ειδικά για την Πολεμική Αεροπορία με σκοπό την εκτέλεση αποστολών Εγγύς Αεροπορικής Υποστήριξης (CAS).
ΥΕΘΑ : Εξετάζεται το ενδεχόμενο μιας μεγαλύτερης και ευρύτερης χρήσης των Τ-6 ανέφερε ο ΥΕΘΑ σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Πτήση και Διάστημα ,,,
Η ΠΑ θα παραλάβει σε λίγους μήνες τα πρώτα Μ-346, ενώ οι διαθεσιμότητες των Τ-6 αποκαθίστανται εντυπωσιακά γρήγορα. Εξετάζεται το ενδεχόμενο μιας μεγαλύτερης και ευρύτερης χρήσης των Τ-6 σύμφωνα με τον ΥΕΘΑ
Το ΥΠΕΘΑ σκέφτεται την ενεργοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων Τ-6Α ΝΤΑ σε ρόλους CAS/BAI, ενώ δεν αποκλείεται να διατεθούν και αεροσκάφη σε προωθημένες βάσεις στα νησιά. Από την στιγμή που το Τ-6 θα παραμείνει για πολλές δεκαετίες σε υπηρεσία με την USAF, είτε σαν απλό εκπαιδευτικό, είτε σαν ΑΤ-6, είναι απίστευτη σπατάλη πόρων για την Ελλάδα η απαξίωση 20 Τ-6Α ΝΤΑ, με ελάχιστες ώρες πτήσης, με ατελείωτες δυνατότητες και άπειρες ανάγκες.
Tα Οπλισμένα Α/Φ T-6A NTA αξιοποιήθηκαν για πρώτη φορά στην Επιχείρηση “ΙΦΙΤΟΣ” για την εξασφάλιση αεροπορικής ….Είναι η μεγαλύτερη επιχείρηση των Ενόπλων Δυνάμεων σε καιρό ειρήνης και παραμένει άγνωστη… Έρχεται ξανά στο προσκήνιο !!!
Η ΠΑ στερείται κάποιο αεροσκάφος σχετικά χαμηλού κόστους χρήσης για την αναχαίτιση, αλλά και την εξουδετέρωση σε καιρό πολέμου των εχθρικών UAV/UCAV.
Η εξουδετέρωση με πολύτιμους πυραύλους αέρος-αέρος είναι πανάκριβη, κι όχι πάντα εύκολη, καθώς τα UAV εκτός του πολύ μικρού τους θερμικού ίχνους, έχουν και μικρή διατομή στα ραντάρ. Αντίθετα, ένα Τ-6Α με πολυβόλα μπορεί να το βγάλει εκτός μάχης με ελάχιστες σφαίρες…
H ΠΑ παλαιότερα είχε προβλέψει τις ανάγκες για αποστολές CAS/BAI, και είχε “σπάσει” την πραγματικά τεράστια παραγγελία των 45 Τ-6Α Texan σε 25 “απλά” εκπαιδευτικά, και 20 Τ-6Α ΝΤΑ με δυνατότητες μεταφοράς ατρακτιδίων με πολυβόλα, βομβών αλλά και καλάθων ρουκετών.
Τα αεροσκάφη μάλιστα πρόλαβαν να δουν “δράση” κατά την διάρκεια των Αγώνων της Αθήνας το 2004, πετώντας σε αποστολές αναχαίτισης πολύ αργά κινούμενων στόχων, αν φυσικά υπήρχε κάποια τέτοια ανάγκη.
Να επισημάνουμε οτι στα πλαίσια της Επιχείρησης “ΙΦΙΤΟΣ”
Αεροσκάφη, Ε/Π και πυροβολαρχίες αντιαεροπορικών συστημάτων συμμετείχαν στην επιτήρηση – έλεγχο του ελληνικού εναέριου χώρου και του FIR Αθηνών και την εξασφάλιση της αντιαεροπορικής προστασίας των περιοχών διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων, με τη δημιουργία Ολυμπιακών Δακτυλίων που καλύφθηκαν με 1.519 εξόδους α/φών και 3.882 ώρες πτήσης.
ΟΙ Τούρκοι αναλυτές το έχουν ήδη επισημάνει…