Σύμφωνα με τις πληροφορίες του τελευταίου χρόνου, ο σχεδιασμός των Ελληνικών Ένοπλων δυνάμεων περιλαμβάνει μια σειρά από αλλαγές, με ορίζοντα το 2030, ώστε τα νέα οχήματα του Στρατού να μπουν σε υπηρεσία
Έτσι, η αρχή αναμένεται να γίνει στα μέσα της επόμενης χρονιάς όπου θα ξεκινήσει η σταδιακή ανανέωση με κύριο πεδίο δράσης -αρχικά- την αλλαγή των υπαρχόντων Mercedes G-Class…
Οι γνωστές καναδέζες που μετρούν περίπου μισό αιώνα στους κόλπους των στρατευμάτων. Ποια οχήματα, όμως, θα δούμε στις ένοπλες δυνάμεις σε αυτή τη νέα εποχή;
Με βάση τις πληροφορίες μας ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί από αρκετές χώρες για το νέο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των οχημάτων του ελληνικού στρατού.
Οι Γερμανοί, μέσω του MAN Group και της Mercedes Defence, οι Ιταλοί με την Iveco Defence Vehicles, οι Γάλλοι με την Arquus και οι Αμερικάνοι μέσω της Oshkosh Corporation, έχουν μπει γερά στο παιχνίδι της διεκδίκησης.
Ωστόσο, οι εκτιμήσεις των ειδικών για τα θέματα εξοπλισμών αναφέρουν πως στην τελική επιλογή των οχημάτων θα υπάρξει εμπλοκή και της EΛΒΟ, η οποία στη νέα της εποχή διοικείται από την Plasan και την SK Group.
StormRider & Hyrax…αντί για καναδέζες
Τα εν λόγω οχήματα της ισραηλινής Plasan και κατ’ επέκταση συμφερόντων ΕΛΒΟ, θα λάβουν κατά πάσα πιθανότητα τη θέση της υπάρχουσας Mercedes G-Class που υπηρετεί στο στράτευμα εδώ και πολλά χρόνια.
Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ) παρουσίασε τα ελαφρά Εντυπωσιακά θωρακισμένα οχήματα 4×4 Storm Rider και Hyrax της Plasan.
Το τελευταίο είχε προσαρτημένο το ρυμουλκούμενο ATeMM (All-Terrain electric Mission Module) για παροχή ηλεκτρικής ενέργειας. (Η/Ζ
Το όχημα του ενδιαφέροντος είναι το ελαφρά θωρακισμένο τετρακίνητο Hyrax, βάρους 4,8 τόνων, που εγκαινιάζει μια νέα αντίληψη για τα μικρά οχήματα μεταφοράς. Μεταφέρει μέχρι και 8 άτομα, ενώ ανταποκρίνεται σε επιφάνειες με κλίση έως και 80% και πλευρική κλίση έως 54%.
Όπως είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά στην έκθεση DEFEA, το Hyrax συνδυάζεται με το παντός εδάφους ηλεκτρικό τρέιλερ φόρτου μάχης, ATeMM (All-Terrain electric Mission Module) 200 ίππων, το οποίο καλύπτει τις ανάγκες ενέργειας σε συνθήκες δράσης, όντας αυτοφορτιζόμενο εν κινήσει. Συνδεόμενο με το όχημα, το ATeMM μετατρέπει τα 4Χ4 σε 6Χ6.