Το KM σχεδιάστηκε το 1964 – 1965, και ήταν το μοναδικό σε μέγεθος και το ωφέλιμο φορτίο. Οι πρώτες φωτογραφίες από τους αμερικανικούς κατασκοπευτικούς δορυφόρους έδειξαν ένα παράξενο αεροσκάφο που είχε τα γράμματα “KM” στην άτρακτο του.
Η CIA το αποκρυστάλλωσε ως “Kaspian τέρας», ενώ στην πραγματικότητα σήμαινε «Korabl maket” – “πρωτότυπο πλοίο” στα ρωσικά. Επικεφαλής σχεδιαστής για αυτό το αεροσκάφος ήταν Rostislav Alexeyev , και ο επικεφαλής μηχανικός ήταν V.Efimov.
Η ekranoplan είχε άνοιγμα φτερών 37,6 m, μήκος – 92 m, μέγιστο βάρος απογείωσης – 544 τόνους. Μέχρι να ναυπηγηθεί το An-225 ήταν το μεγαλύτερο αεροσκάφος στον κόσμο.
Το KM σχεδιάστηκε ως ένα ειδικό όχημα για τις στρατιωτικές και διάσωσης. Ωστόσο το σχεδιασμό μιας τέτοιας μηχανής προκάλεσε σοβαρές δυσκολίες. Ήταν τεκμηριωμένο ως θαλάσσιο σκάφος και πριν από την πρώτη πτήση ένα μπουκάλι σαμπάνια έσπασε τη μύτη του.
Θα εμφανιστεί στο σοβιετικό ναυτικό Σημαία και ανατέθηκε στη Σοβιετική Ναυτικό, δεδομένου ότι η επίδραση του εδάφους είναι δυνατή μόνο μέσα σε λίγα μέτρα από την επιφάνεια. Το νέο σκάφος , όμως, οδηγήθηκε από την αεροπορία και απο πιλότους δοκιμών .
Δοκιμές
Η πρώτη Δοκιμή KM ξεκίνησε το 1966 στην Κασπία θάλασσα κοντά Kaspiysk ( Νταγκεστάν ).
Η πρώτη πτήση πραγματοποιήθηκε από τον V. Loginov και ο ίδιος ο Rostislav Alexeyev, το οποίο ήταν πολύ ασυνήθιστο – οι περισσότεροι σχεδιαστές σοβιετικά αεροσκάφη δεν πιλοτικά δικές τους δημιουργίες. Όλες οι εργασίες που διεξάγονται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυπηγικής Βιομηχανίας.
Το KM ήταν σχεδιασμένο να έχει ένα βέλτιστο (απόδοση καυσίμου) ταχύτητα πλεύσης από 430 χλμ/ώρα (267 mph, με 232 κόμβους), και μέγιστη επιχειρησιακή ταχύτητα 500 km / h (311 μίλια/ώρα, 270 κόμβοι). Η μέγιστη ταχύτητα που επιτεύχθηκε ήταν 650 χλμ/ώρα (404 mph, με ταχύτητα 350 κόμβων), [6] , αν και κάποιες πηγές υποστηρίζουν μέχρι και 740 km / h (460 μίλι/ώρα, 400 κόμβοι). [7]
Το KM δοκιμάστηκε στην Κασπία Θάλασσα για 15 χρόνια, μέχρι το 1980 Το 1980, λάθος του πιλότου προκάλεσε τη συντριβή χωρίς ανθρώπινα θύματα. Το όχημα ήταν πολύ βαρύ για να ανακτηθεί απο την βουτιά
Τα στοιχεία από The Osprey Εγκυκλοπαίδεια των ρωσικών αεροσκαφών 1875 – 1995, [9] Ρωσία s Ekranoplans: Το Τέρας της Κασπίας Θάλασσας και άλλων περούκα Τέχνη [10]
Γενικά χαρακτηριστικά
Μήκος: 92,00 m (301 ft 10 in)
Έκταση: 37.60 m (123 ft 4 in)
Διάρκεια Tail σταθεροποιητής: 37 m (121 ft 5 in)
Ύψος: 21.80 m (71 ft 6 in)
Περιοχή φτερών: 662.50 m 2 (7,131.1 τετραγωνικά πόδια)
Κενό βάρος: 240,000 κιλά (£ 529.109)
Μέγιστο βάρος απογείωσης: 544.000 kg (£ 1.199.315)
Σταθμός ηλεκτροπαραγωγής: 10 × Dobrynin VD-7 στροβιλοκινητήρες, 127,53 kN (28,670 lbf) ώθηση κάθε
Επίδοση
Μέγιστη ταχύτητα 500 km / h (311 μίλια/ώρα? 270 kn)
Ταχύτητα κρουαζιέρας: 430 km / h (267 μίλια/ώρα? 232 kn)
Εύρος: 1,500 km (932 mi? 810 ναυτικά μίλια)
Υψόμετρο αποτέλεσμα Ισόγειο: 4-14 m (13 ft 1 σε 45 ft 11 in)
Μέγιστη κατάσταση της θάλασσας: 1,2 m (3 ft 11 in)
Σήμερα οι Μυστικές Υπηρεσίες ανακάλυψαν την ναυπήγηση ενός παρόμοιου σκάφους, σε συνδυασμό με τις δηλώσεις του Πούτιν για αναβάθμιση του Ναυτικού τίποτε δεν είναι τυχαίο …Εξάλλου οι Ρώσοι θέλουν ένα θαλάσσιο τέρας να μπορεί να μεταφέρει στη Θάλασσα ή πάνω απο αυτήν φορτίο πάνω απο 500 τόννους που θα είναι άρματα ,οχήματα και Καταδρομείς παντού στις ακτές της Ρωσικής επικράτειας και της Μαύρης Θάλασσας !