Τι απαντά ο ΥΕΘΑ για την συντήρηση των Πτητικών Μέσων των Ε.Δ (έγγραφο)

Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσαν οι Βουλευτές κ.κ. Γιώργος Φραγγίδης και Βασίλης Κεγκέρογλου με θέμα «Συντήρηση Πτητικών Μέσων Ενόπλων Δυνάμεων», σας γνωρίζονται τα ακόλουθα: Αναφορικά με τη συντήρηση των ιπταμένων μέσων του Στρατού Ξηράς (ΣΞ), αυτή πραγματοποιείται από Μονάδες του ΣΞ και ιδιωτικούς φορείς, όπως παρακάτω:

  • Τις Μονάδες της Αεροπορίας Στρατού και των αντίστοιχων τεχνικών κλιμακίων.
  • Από την ΕΑΒ, στο πλαίσιο της Βασικής Συμφωνίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΕΑΒ Α.Ε./1992.
  • Από εξουσιοδοτούμενους επισκευαστικούς φορείς του εξωτερικού, στο πλαίσιο διακρατικής συμφωνίας με τις Η.Π.Α.
  • Σε ό,τι αφορά στο Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ), διαθέτει τρεις Μοίρες Ιπταμένων Μέσων (ΙΜ) με αυτόνομη επισκευαστική ικανότητα, οι οποίες συνεργάζονται με επισκευαστικούς φορείς του εσωτερικού και του εξωτερικού ως απαιτείται.

Mέσω της ως άνω μνημονευθείσης Βασικής Συμφωνίας με την ΕΑΒ ΑΕ για την Παροχή Τεχνικής και Εφοδιαστικής Υποστήριξης των Ιπταμένων Μέσων και παρελκομένων/ συστημάτων αυτών από την ΕΑΒ ΑΕ.

  • Mε ανάθεση επισκευαστικού και εφοδιαστικού έργου μέσω διαγωνισμών στο -2- πλαίσιο δημόσιων προμηθειών.
  • Mε ανάθεση επισκευαστικού και εφοδιαστικού έργου μέσω διαύλου FMS (Foreign Military Sales).
  • Mε ανάθεση επισκευαστικού και εφοδιαστικού έργου μέσω διαύλου ΝSΡΑ (ΝΑΤΟ Support and Procurement Agency).
  • Mέσω διακρατικής συμφωνίας Ελλάδας – Ισραήλ για την εν συνεχεία Υποστήριξη (FOS) των κινητήρων Τ700-401C των ελικοπτέρων (Ε/Π) S-70, στο πλαίσιο της οποίας η εργοστασιακή επισκευή των εν λόγω κινητήρων έχει ανατεθεί από την ισραηλινή πλευρά στην εταιρεία ΒΕΤ SHEMESH ENGINES LTD (BSEL) που είναι πιστοποιημένος επισκευαστικός φορέας από την General Electric (κατασκευάστρια εταιρεία των κινητήρων Τ700-401C).