Ελληνικό ιπτάμενο radar Ίπταντο για ώρες στο ΝοτιοΑνατολικό Αιγαίο και Ανοιχτά της Κύπρου και προς τις Ακτές της Συρίας
Το ελληνικό αεροσκάφος φαίνεται να παραμένει για αρκετή ώρα στην περιοχή πραγματοποιώντας συνεχόμενες πτήσεις αρχικά προς τις ακτές της Τουρκίας, χωρίς όμως να τις πλησιάζει και ακολούθως προς τα δυτικά, δηλ. προς την Κρήτη σχηματίζοντας ένα ανάποδο L.
Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι στην ίδια περιοχή βρισκόταν και ένα Αμερικανικό αεροσκάφος συλλογής ηλεκτρονικών πληροφοριών τύπου RC-135V Rivet Joint (Sn. 64-14848) το οποίο φαίνεται στο Flight Radar 24 να ακολουθεί για κάποια ώρα την πορεία του ελληνικού αεροσκάφους και ξαφνικά να απομακρύνεται από την περιοχή όπου βρισκόταν το ελληνικό αεροσκάφος και να κατευθύνεται προς τα ανατολικά και πιο συγκεκριμένα προς τις ακτές της Συρίας.
Γράφτηκε οτι το Ελληνικό Ιπτάμενο Radar ίσως να παρακολουθούσε την Ανάπτυξη των Ρωσικών S-300 στην Συρία αλλά αυτό ελέγχεται ,μιας και οι Ρωσικοί Πύραυλοι έφτασαν με 3 Μεταγωγικά Αεροσκάφη και δεν αναπτύχθηκαν …Μιας και οι Συριακές Δυνάμεις αναμένονται να εκπαιδευτούν τους επόμενους τρεις μήνες !
Το πιθανότερο είναι ότι το Ελληνικό Ιπτάμενο RADAR να παρακολουθούσε τις Κινήσεις του Τουρκικού Στόλου και ειδικά των Υποβρυχίων που ασκείτο στην περιοχή με την επωνυμία«Blue Whale-2018»
Το Erieye EMB-145 AEW&C είναι εναέρια πλατφόρμα Διοίκησης και Ελέγχου (Command & Control – C2) με δυνατότητα υποστήριξης αεροπορικών και ναυτικών επιχειρήσεων.
Αεροσκάφος – φορέας του συστήματος είναι ένα τροποποιημένο δικινητήριο jet ΕΜΒ-145 της βραζιλιάνικης εταιρείας Embraer, το οποίο στην πολιτική του έκδοση μπορεί να μεταφέρει 48 – 50 επιβάτες.
Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει τέσσερα (4) αεροσκάφη, τα οποία ανήκουν στην 380 Μοίρα Αεροφερόμενου Συστήματος Εγκαίρου Προειδοποίησης και Ελέγχου (Μ.ΑΣΕΠΕ).
Οι αποστολές που δύναται να εκτελέσει, είναι οι ακόλουθες:
- Δημιουργία διευκρινισμένης εικόνας αέρος και επιφανείας.
- Ανταλλαγή πληροφοριών (μέσω DATA LINK & VOICE) με Μονάδες Αεράμυνας και ΠΝ.
- Έλεγχος Α/Φ αεράμυνας και υποστήριξη επιθετικών επιχειρήσεων.
- Υποστήριξη των διαδικασιών ελέγχου εκπομπών (Emission Control – EMCON) των επιγείων Radars καθώς και των Μονάδων επιφανείας.
- Συλλογή και καταγραφή ηλεκτρονικών πληροφοριών (ESΜ – ELINT).
- Παροχή αεροναυτιλιακής βοήθειας.
- Υποστήριξη των επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης.