Όταν τα τρία κράτη της Βαλτικής προσχώρησαν στο ΝΑΤΟ το 2004, μια ικανότητα αεροπορικής “αστυνομία”ς του ΝΑΤΟ ιδρύθηκε στην αεροπορική βάση Šiauliai της Λιθουανίας.
Το 2014, μετά την προσάρτηση της Κριμαίας από τη Ρωσία, δημιουργήθηκε μια δεύτερη παρουσία της Air Policing στην Αεροπορική Βάση arimari της Εσθονίας στο πλαίσιο των Μέτρων Διασφάλισης του ΝΑΤΟ στους Ανατολικούς Συμμάχους της.
Τα μαχητικά αεροσκάφη που έχουν ανατεθεί στην αποστολή Baltic Air Policing του ΝΑΤΟ τώρα αναλαμβάνουν τα Τουρκικά , Ίπτανται ν συχνά για να εντοπίσουν οπτικά τα αεροσκάφη της Ρωσικής Ομοσπονδίας.
Ένα μεγάλο ποσοστό της δραστηριότητας πτήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας της Ρωσικής Ομοσπονδίας οφείλεται στη γεωγραφική κατάσταση του ρωσικού θύλακα του Καλίνινγκραντ.
Τα αεροσκάφη της Ρωσικής Ομοσπονδίας πετούν τακτικά από την ηπειρωτική Ρωσία στο Καλίνινγκραντ και το αντίστροφο. Συχνά πλησιάζουν ή πετούν κοντά στον εναέριο χώρο του ΝΑΤΟ χωρίς να χρησιμοποιούν αναμεταδότες, να επικοινωνούν με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας ή να έχουν υποβάλει σχέδιο πτήσης.