Τι έψαχναν οι Τούρκοι κατά την χθεσινή εισβολή τους ακόμη και στο Κρητικό Πέλαγος ; Κάποιοι αναφέρουν οτι ψάχνουν τη βάση των Ελληνικών S-300 που έχουν κλειδώσει το Νοτιοανατολικό Αιγαίο και όχι μόνο
Σίγουρα ο εντοπισμός του κοιτάσματος φυσικού αερίου στο οικόπεδο 6 της Κυπριακής ΑΟΖ και η εισβολή μόνο τυχαία δεν ήταν αλλά το ΑΤΑ δεν έπεσε στη Παγίδα αφού ανέβασε επίπεδο στην Ανατολική Κρήτη!
Να επισημάνουμε οτι τα 4 Ελληνικά F-16 που αναχαίτισαν τα 5 Τούρκικα στην εσχατιά της Ελλάδος απογειώθηκαν απο την Κρήτη …Όπου φαίνεται οτι ετοιμάζεται μια μοναδική μονάδα Κρούσεως με πολλά Α/Α συστήματα Υποστηρίξεως
Αφού Oι “ΟΧΙΕΣ τα F-16V” της ΠΑ εξοπλίζονται & με 60 AGM-84D HARPOON…Στόχος τα Τουρκικά Πολεμικά
Οι ΗΠΑ αποδέσμευσαν για πώληση στην Ελλάδα 60 πυραύλων αέρος-επιφάνειας AGM-84D HARPOON ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ!
Πρόκειται για έξυπνους πυραύλους που θα μπορούν να εκτοξεύονται από τα εκσυγχρονισμένα ελληνικά viper F-16 τις ΟΧΙΕΣ της ΠΑ και να πλήττουν εχθρικά πλοία σε απόσταση έως και 100 χιλιομέτρων !
Σήμερα η ΠΑ μπορεί να εκτελέσει επιχειρήσεις κατά πλοίων με τα Mirage-2000 και τα βλήματα AM-39 Exocet.
Τα βλήματα και οι επιχειρήσεις κατά πλοίων αποτελούν ίσως την πιο άμεση λύση για την καταστροφή εχθρικών πλοίων.
Ευτυχώς, την αξία των βλημάτων κατά πλοίων κατανόησε η Ελλάδα, αμέσως μετά την Κρίση των Ιμίων, με αποτέλεσμα την άμεση προμήθεια των AM-39 Exocet,
Μετά τους Γαλλικούς πυραύλους ΜΕΤΕΟR η ενσωμάτωση και 60 αμερικανικών AGM-84D HARPOON στο οπλοστάσιο της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας θα αποτελέσει επιπρόσθετο πολλαπλασιαστή αεροπορικής ισχύος.
Συνολικά το F-16 μπορεί να μεταφέρει έως δύο βλήματα AGM-84 Harpoon, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι τα συγκεκριμένα βλήματα έχουν πιστοποιηθεί στο αεροσκάφος.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα «f-16.net» τα ελληνικά F-16 της έκδοσης Block.52+ έχουν πιστοποιηθεί στη χρήση των AGM-84 Harpoon, από κατασκευής τους.
To ΑGM-84 είναι το πιο διαδεδομένο βλήμα εναντίον πλοίων του δυτικού οπλοστασίου. H εξέλιξή του ξεκίνησε το 1968 σαν αεροεκτοξευόμενο βλήμα για τα αεροσκάφη P-3. Το συμβόλαιο κατακυρώθηκε στην εταιρία McDonnell Douglas το 1971 και η παραγωγή του βλήματος ξεκίνησε το 1973.
Τα χαρακτηριστικά του βλήματος AGM-84D είναι: Διάμετρος 0,34μ., Μήκος 3,83 μ., Άνοιγμα πτερύγων 0,91μ. και βάρος 560kg. H πρόωση του βλήματος γίνεται με χρήση του στροβιλοκινητήρα Teledyne Continental J402-CA-400 ισχύος 308 kg
. O κινητήρας προσδίδει ταχύτητα 0,85 Mach και μέγιστη εμβέλεια 193km στην έκδοση D. H εμβέλεια των αρχικών βλημάτων AGM-84 Block I έφθανε τα 92km, αυξήθηκε όμως με τη χρήση νέου βελτιωμένου καυσίμου JP-10 έναντι του παλαιοτέρου JP-5.
H πορεία προς το στόχο δε γίνεται απευθείας αλλά χρησιμοποιείται η «dog-leg» . Υπάρχει η δυνατότητα προγραμματισμού 1 έως 3 διαδρομές με σκοπό να προκαλέσουν σύγχυση στον αμυνόμενο για τον τελικό στόχο.
Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία εδώ και καιρό προσπαθούσε να αγοράσει τα συγκεκριμένα πυραυλικά συστήματα αλλά οι ΗΠΑ δεν χορηγούσαν την σχετική άδεια εξαγωγής στην Ελλάδα αλλά ούτε και στην Τουρκία.