Πρώην επικεφαλής ΓΔΑΕΕ:Αντιναύαρχος εν αποστρατεία Κυριάκος Κυριακίδης για το Εθνικό μας Πλοίο στο Φόρουμ των Δελφών
Οι εξοπλισμοί είναι μια πολύ ακριβή υπόθεση και δεν επιδέχονται οιονδήποτε καιροσκοπισμό. Παράλληλα απαιτούν χρόνο για να υλοποιηθούν και να γίνουν επιχειρησιακά εκμεταλλεύσιμοι. Δεν είναι δυνατόν να γίνονται αγορές οπλικών συστημάτων με συνθήκες πανικού ή εν όψει υφιστάμενης απειλής.Κυριάκος Κυριακίδης επικεφαλής ΓΔΑΕΕ: από 29-3-2017 έως 1-11-2019
Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η κοινή πρόταση το 2010, του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων για την ανάπτυξη πολεμικού πλοίου.
Το πρόγραμμα δεν προχώρησε γιατί η άποψη των ιθυνόντων ήταν ότι εμείς χρειαζόμαστε τώρα τα πλοία και όχι μετά από μια δεκαετία που θα ολοκληρωθούν.
Σήμερα, ύστερα από 12 χρόνια, εξακολουθούμε να συζητάμε για προμήθεια Φρεγατών. Εδώ μπορούμε να σκεφτούμε και την τύχη των ναυπηγείων μας εάν έτρεχε το πρόγραμμα από τότε.
Ανάλογη περίπτωση έχουμε με την εγκατάλειψη του αναπτυξιακού προγράμματος του ΤΟΜΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ και την τύχη της ΕΛΒΟ.
Επίσης αναφέρει και κάτι το ασύλληπτο:
Κ. Κυριακίδης (πρώην ΓΔ ΓΔΑΕΕ): Υφίσταται υλικό μεγάλης αξίας στις ΕΔ που δεν είναι εκμεταλλεύσιμο για την Χώρα μας αλλά υπάρχει ενδιαφέρον από τρίτους.
Θα μπορούσε να πουληθεί ή ακόμη και να παραχωρηθεί δωρεάν με την προϋπόθεση συντήρησης ή αναβάθμισης από την ΕΑΒ
Τι αναφέρει σχετικά και ο Στρατηγός Κωσταράκος τότε Α/ΓΕΕΘΑ
Το πρόγραμμα αποτελούσε το σχέδιο της κορβέτας Als Class® 100, εκτοπίσματος 2.655 τόνων το οποίο εξέλιξε η σχεδιαστική ομάδα Als NSD (Naval Ship Designs) σε συνεργασία με τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ) και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ).
Ένα πρόγραμμα το οποίο το 2013 προχώρησε σημαντικά σε επίπεδο αρχικής σχεδίασης και ενσωμάτωσης των παρατηρήσεων του ΓΕΝ, ιδιαίτερα στο σκέλος της ικανοποίησης των επιχειρησιακών απαιτήσεών του στην ΝΑ Μεσόγειο, και μετεξελίχθηκε στην φρεγάτα Als Class® 125, πλήρους εκτοπίσματος 5.000 τόνων.
Ήταν μια προσπάθεια την οποία θεώρησα πολύ σημαντική, η οποία θα απέδιδε το δικό μας «εθνικό» πλοίο προσαρμοσμένο στη νέα γεωπολιτική κατάσταση στη ΝΑ Μεσόγειο και γι’ αυτό την υποστήριξα με όλες μου τις δυνάμεις.
Το πρόγραμμα εξελισσόταν αδαπάνως για το ΥΠΕΘΑ, με τη συνεργασία της Als NSD και του ΓΕΝ, φθάνοντας έως του σημείου της κατάθεσης συγκεκριμένης οικονομοτεχνικής πρότασης για την ολοκλήρωση της σχεδίασης της Als Class® 125, μέχρι του επιπέδου του Βασικού Σχεδιασμού.
Η συνέχεια είναι μάλλον γνωστή και δυστυχώς, η αναμενόμενη στην Ελλάδα. Η πρόταση δεν έτυχε ποτέ απάντησης από τους καθ’ ύλην αρμοδίους και επί της ουσίας το πρόγραμμα διακόπηκε αμέσως μετά την παράδοση των καθηκόντων μου ως Α/ΓΕΕΘΑ.