Κινέζοι ισχυρίζονται οτι «RADAR» μπορούν να ανιχνεύσουν αεροσκάφη τύπου stealth

Οι Κινέζοι στρατιωτικοί ερευνητές έχουν καταφέρει να ανακαλύψουν  έναν τύπο ραντάρ που λένε ότι μπορούν να ανιχνεύσουν αεροσκάφη τύπου stealth, τα οποία είναι σχεδιασμένα να είναι αόρατα σε κανονικά ραντάρ. Επιπλέον, λένε ότι το ραντάρ προστατεύεται από πυραύλους αντι-ακτινοβολίας.

Ο επικεφαλής ερευνητής σε μια ομάδα θαλάσσιων ραντάρ που ανέπτυξε το σύστημα ραντάρ, ο Liu Yongtan της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών και της Κινεζικής Ακαδημίας Μηχανικών, δήλωσε στο περιοδικό Naval and Merchant Ships σε συνέντευξή του τον περασμένο μήνα ότι το ραντάρ επιφανειακών κυμάτων υψηλής συχνότητας (HFSWR) μπορεί να ανιχνεύσει αεροσκάφη απείρου στον ορίζοντα και υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.

Στην πραγματικότητα δεν είναι ένας νέος τύπος ραντάρ, αλλά μεταξύ των παλαιότερων που υπάρχουν.

Ωστόσο, οι στρατοί τους εγκατέλειψαν στη δεκαετία του 1950, καθώς τα ραντάρ του συστήματος AWACS (Airborne Early Warning and Control System) έγιναν πιο δημοφιλείς και οι επιστήμονες αγωνίστηκαν για να ξεπεράσουν τις ελλείψεις του HFSWR, που περιλαμβάνουν υψηλό λόγο σήματος προς θόρυβο και χαμηλή κινητικότητα του συστήματος.

Ωστόσο, ο Λιού ισχυρίζεται ότι έχει ξεπεράσει όλα αυτά.

Επειδή τα σύγχρονα αεροσκάφη τύπου stealth, όπως το αμερικανικό F-35 και το F-22 ή το J-20 και J-31 της Κίνας σχεδιάστηκαν για να κρύβονται από τα επικρατέστερα συστήματα ραντάρ μικροκυμάτων, έχουν μηδενική προστασία από τα ραντάρ μεγάλου μήκους κύματος, είπε Ναυτικά και Εμπορικά πλοία, σύμφωνα με την Global Times.

Αυτή η ίδια ιδιοκτησία προστατεύει επίσης τους σταθμούς ραντάρ από πυραύλους αντι-ακτινοβολίας, οι οποίοι σχεδιάζονται για να φιλοξενούν τις εκπομπές ραντάρ και τις καταστρέφουν.

Το σύστημα διαφέρει από ένα κανονικό ραντάρ στο ότι αντί να εκπέμπει μικροκύματα και να περιμένει να ακούσει την ηχώ από άλλα αντικείμενα, το HFSWR χρησιμοποιεί τεράστια κύματα μεγάλης διάρκειας.

Λόγω μιας ιδιότητας των κυμάτων που ονομάζεται περίθλαση, αυτά τα μακριά κύματα δεν κινούνται σε ευθείες γραμμές, αλλά ακολουθούν την καμπυλότητα της επιφάνειας της Γης, καθιστώντας τα πολύ πιο χρήσιμα για την ανίχνευση αντικειμένων στον ορίζοντα.

Για να σας δώσουμε μια ιδέα για τα όρια του AWACS, ένα ραντάρ τοποθετημένο στην κορυφή ενός ύψους 33 μέτρων (10 μέτρα) έχει θέα προς τον ορίζοντα, μήκους 13 μιλίων – γι ‘αυτό οι στρατιωτικοί άρχισαν να χρησιμοποιούν αεροσκάφη AWACS όπως το E-3 Sentry και ο Μπέρεϊβ Α-50: ένα ραντάρ υψηλό στον ουρανό θα έχει πολύ μεγαλύτερη απόσταση από τον ορίζοντα.

Ωστόσο, το HFSWR μπορεί επί του παρόντος να λειτουργεί μόνο από επίγειους σταθμούς, όπου τα συστήματα μπορούν να απορροφήσουν τεράστιες ποσότητες χώρου με τις κεραίες λήψης τους, λόγω των μεγάλων μηκών κύματος και των μεγάλων αποστάσεων που ταξιδεύουν.

< Ραντάρ επιφανειακού κύματος υψηλής συχνότητας

Ένα σημαντικό κενό που έχει ξεπεραστεί είναι ότι το παλιό HFSWR μπορεί να πει μόνο τη γενική κατεύθυνση ενός αντικειμένου και όχι την ακριβή του θέση.

Ο Wei Dongxu, ένας στρατιωτικός αναλυτής στο Πεκίνο, δήλωσε στους Global Times ότι υπερνίκησαν το γεγονός ότι «με το σχεδιασμό του πρώτου πρακτικού παγκόσμιου μετρητικού κύματος αραιού συνθετικού παλμού και ραντάρ ανοιγμάτων». Στην πραγματικότητα, χρησιμοποιεί ένα σωρό συστήματα HFSWR για να τριγωνιστεί όπου το αντικείμενο είναι.

Ωστόσο, ο Shi Lao, στρατιωτικός σχολιαστής της Σαγκάης, δήλωσε στο South China Morning Post ότι το νέο σύστημα θα μπορούσε να παράσχει στην Κίνα ένα χαμηλού κόστους σύστημα παράκτιας παρακολούθησης που να είναι αποτελεσματικό στα 250 μίλια.

Συνδυασμένος με άλλα είδη ραντάρ, θα μπορούσε να είναι ένα καταστροφικά αποτελεσματικό αποτρεπτικό μέσο για τους επιτιθέμενους εναέριους ή θαλάσσιους.

Οι Global Times ανέφεραν ότι το σύστημα προσφέρθηκε ως «πρώτη γραμμή άμυνας της χώρας».