Σαν σήμερα στις 26/11/1992 και κατά την διάρκεια αεροπορικής άσκησης Disimmilar Air Combat Tactics 4 (Ierax 3) συγκρούστηκαν στον αέρα ένα F-16C (αριθμός σειράς 137) κι ένα Mirage 2000EG (αριθμός σειράς 238).
Το αποτέλεσμα ήταν ότι ο χειριστής του F-16 Σμηναγος (Ι) Αλέξης Μπριντακ έχασε την ζωή του, ο χειριστής του Mirage 2000 Υποσμηναγός (Ι) Δημήτρης Μπρατζιος πρόλαβε να εκτιναχθεί με επιτυχία.
Με αφορμή αυτήν την επέτειο παρουσιάζουμε το αφιέρωμα των αερονέων της Π&Δ, όπως δημοσιεύθηκε στο τεύχος 97 που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 1992, όπου περιγράφεται αναλυτικά το χρονικό του συγκεκριμένου ατυχήματος.
Στις 26 Νοεμβρίου και κατά τη διάρκεια της συνδυασμένης άσκησης εικονικής αερομαχίας DACT-4 (Dissimilar Air Combat Tactics) “Ιέραξ 3”, στο Βόρειο Αιγαίο (μεταξύ των νήσων Σκύρου, Σκατζούρας και Πιπέρι), στην οποία έπαιρναν μέρος συνολικά 8 μαχητικά αεροσκάφη της Π.Α. (4 F-16, 4 Mirage 2000), δύο από τα αεροσκάφη συγκρούστηκαν στον αέρα κατά τη διάρκεια ελιγμών, με αποτέλεσμα το θάνατο του ενός από τους χειριστές και τη συντριβή των αεροσκαφών.
Συγκεκριμένα, στις 10.20, και ενώ άρχιζε το τρίτο και τελευταίο στάδιο της εικονικής αερομαχίας, σε ύψος 12.000 -15.000 ποδών, το Νο 2 των F-16 σμηναγός Αλέξανδρος Μπρίντακ, βρέθηκε σε πλεονεκτική θέση σε σχέση με το Νο3 των Mirage 2000, υποσμηναγό Δημήτρη Μπράτσιο.
O διαχωρισμός ήταν μικρός και υπαγόρευε τη χρήση πολυβόλων (FOX 3). Το Mirage 2000 επεχείρησε κλειστό ελιγμό (break) για να βγει από τις παραμέτρους βολής του F-16, ενώ το F-16 προσπάθησε να παραμείνει στη στροφή και να κάνει snap up shooting.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι το Mirage 2000 έχει μεγαλύτερες δυνατότητες στιγμιαίου ρυθμού στροφής που υποβοηθείται και από την πτέρυγα δέλτα, που στην περίπτωση αυτή λειτουργεί σαν τεράστιο αερόφρενο που επιβραδύνει απότομα το αεροσκάφος, αναγκάζοντας τον αντίπαλο να αστοχήσει και να περάσει μπροστά από το αμυνόμενο αεροσκάφος (oveshooting).
Φαίνεται ότι στην περίπτωση του ατυχήματος ο Σμηναγός Αλέξανδρος Μπρίντακ κατάφερε να μείνει στη στροφή, αλλά ήταν άτυχος, καθώς η απόσταση ήταν μικρή, με αποτέλεσμα η καλύπτρα του αεροσκάφους του να κτυπήσει το κάθετο ουραίο σταθερό του Mirage 2000. O θάνατος του φαίνεται ότι υπήρξε ακαριαίος.
Το Μιράζ υπέστη σοβαρές βλάβες στα πηδάλια από τη σύγκρουση και κατέστη ακυβέρνητο, με αποτέλεσμα ο υποσμηναγός Δ. Μπράτσιος να αναγκασθεί να το εγκαταλείψει με επιτυχία. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η άσκηση “Ιέραξ 3” είναι υψηλής επικινδυνότητας και εκτελείται μόνο από λίγες αεροπορίες στον κόσμο (μεταξύ αυτών η Αμερικανική και η Ισραηλινή).
Καθιερώθηκε πριν χρόνια, στα πλαίσια του δόγματος “εκπαιδεύσου όπως θα πολεμήσεις”. Μετά το ατύχημα, σε συνέντευξη Τύπου, ο Αρχηγός ATA αντιπτέραρχος K. Χίου δήλωσε: “Θα συνεχίσουμε να εκτελούμε αυτήν την άσκηση γιατί δεν έχουμε άλλη εκλογή”.
Γεννήθηκε το 1962 στην Κωνσταντινούπολη.
Εισήλθε στη Σχολή Ικάρων τον Οκτώβριο του 1979 και αποφοίτησε το Μάιο του 1983 με το βαθμό του ανθυποσμηναγού.
Σκοτώθηκε στις 26 Νοεμβρίου 1992, κατά τη διάρκεια διατεταγμένης πτήσεως, όταν το αεροσκάφος F-16C Block 30 της 330 Μοίρας Παντός Καιρού της 111 Πτέρυγας Μάχης (Αγχίαλος) που χειριζόταν συγκρούσθηκε με αεροσκάφος M-2000, ΒΑ της νήσου Σκύρου.