Οι Αρχές άμυνας της Τουρκίας έχουν ξεκινήσει ένα πρόγραμμα που έχει σχεδιαστεί για να αυξήσει τη διαρθρωτική ζωή του υπάρχοντος στόλου F-16 Block 30 από 8.000 ώρες πτήσης σε 12.000, ανακοίνωσε ο κορυφαίος αξιωματούχος προμηθειών της χώρας.
Ο Ismail Demir, ο οποίος ηγείται της Προεδρίας των αμυντικών βιομηχανιών, έγραψε σε ένα tweet της 2ης Φεβρουαρίου ότι το ολοκληρωμένο πρόγραμμα αναβάθμισης θα περιλαμβάνει αναθεωρήσεις, ανανεώσεις, αντικαταστάσεις και ενίσχυση της ατράκτου .
«Οι αναβαθμίσεις θα καλύπτουν 1.200 έως 1.500 ανταλλακτικά ανά αεροσκάφος», δήλωσε ο Ντεμίρ.
Ο Caglar Kurc, Τούρκος αναλυτής άμυνας, είπε ότι το πρόγραμμα αναβάθμισης δείχνει την πρόθεση της Τουρκίας να διατηρήσει τα F-16 ως την κύρια εναέρια δύναμη μέχρι να ολοκληρώσει η χώρα τις εργασίες για το προγραμματισμένο αυτόχθονο μαχητικό της.
«Εκτός από τα αεροσκάφη F-16, [οπλισμένα και μη οπλισμένα] αεροσκάφη θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη στήριξη, ιδίως των αντιτρομοκρατικών αποστολών», δήλωσε ο Κούρτς.
Η Τουρκία αναζητά επιλογές για έναν μαχητή νέας γενιάς μετά την αναστολή του από το αμερικανικό, πολυεθνικό πρόγραμμα Joint Strike Fighter που κατασκευάζει το F-35 Lightning II.
Η Turkish Aerospace Industries θα πραγματοποιήσει τις διαρθρωτικές αναβαθμίσεις για τα F-16 ως μέρος ενός συνεχούς προγράμματος αναβάθμισης.
Η TAI αναβαθμίζει επί του παρόντος 30 νέα αεροσκάφη F-16 Block 50+ για την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία και εκτελεί πρόγραμμα αναβάθμισης που καλύπτει περισσότερα από 160 αεροσκάφη F-16 Block 30/40/50.
Το πρόγραμμα της Τουρκίας για μαχητικό , το οποίο ονομάζεται TF-X (ή MMU στο τουρκικό ακρωνύμιο), κολλάει τα τελευταία χρόνια λόγω τεχνολογικών αποτυχιών και ζητημάτων με μεταφορές τεχνογνωσίας.
Οι Τούρκοι μηχανικοί πρέπει πρώτα να επιλέξουν έναν κινητήρα για το προγραμματισμένο αεροσκάφος πριν από την ολοκλήρωση της φάσης σχεδιασμού.
Η TAI βρίσκεται σε συνομιλίες με τη βρετανική εταιρεία παραγωγής κινητήρων Rolls-Royce για τεχνογνωσία και συμπαραγωγή κινητήρων, αλλά δεν έχει ακόμη προκύψει τελικό συμβόλαιο.