ΟΙ Τούρκοι Κομπάζουν :Βλέπουμε τα πάντα στο Αιγαίο & με «Ακτίνες Χ»

Oι δηλώσεις του Γιλντίζ έγιναν κατά τη συνέντευξη Τύπου, στη διάρκεια της Εκθεσης Αφρικανικής Αεροπορίας και Άμυνας (AAD 2022), που διεξήχθη στην Πρετόρια της Νότιας Αφρικής.

Ο Γιλντίζ  ανέφερε  ότι «το UAV Aksungur καταγράφει όλες τις κινήσεις, χρησιμοποιώντας τεχνικές ακτίνων Χ στα νησιά του Αιγαίου».

Επισήμανε ότι «η αυτόνομη πορεία του, που παρακολουθεί την κίνηση πλοίων, αρμάτων μάχης, όπλων και ό,τι “μπαινοβγαίνει” σ’ αυτά τα νησιά, έχει γίνει μάτι στον ουρανό».

Το μη επανδρωμένο εναέριο όχημα (UAV) μεσαίου ύψους μεγάλης εμβέλειας Aksungur κατασκευάζεται από την Turkish Aerospace Industries (TAI).

Το μη επανδρωμένο εναέριο σύστημα πολλαπλών ρόλων έχει υψηλή χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου και είναι ικανό να εκτελεί αποστολές πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης (ISR), θαλάσσιας περιπολίας, πληροφοριών σήματος και κρούσης τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας όσο και τη νύχτα.

Τι είναι το UAV Aksungur

 Το UAV του Aksungur πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση το 2019. Το UAV πέταξε με 12 πυρομαχικά MAM-L για 28 ώρες σε υψόμετρο 20.000 πόδια τον Σεπτέμβριο του 2020.

Το ωφέλιμο φορτίο KGK-SiHA-82 του UAV δοκιμάστηκε τον Απρίλιο του 2021. Το κιτ καθοδήγησης με τη βοήθεια πτερυγίων αναπτύχθηκε από το TÜBİTAK Defense Industries Research and Development Institute (TÜBİTAK SAGE).

Ο στόχος χτυπήθηκε από απόσταση 30 χιλιομέτρων και υψόμετρο 20.000 πόδια. Το UAV MALE συγκέντρωσε 1.000 ώρες πτήσης μέχρι τον Αύγουστο του 2021.

Το πρώτο UAV Aksungur παραδόθηκε στο Τουρκικό Ναυτικό τον Οκτώβριο του 2021. Σχεδιασμός και χαρακτηριστικά Το UAV Aksungur είναι ένα παράγωγο του αποδεδειγμένου μαχητικού UAV Anka της TAI. Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος με σταθερές πτέρυγες διαθέτει διαμόρφωση διπλού βραχίονα.

Έχει μήκος 12,5 μέτρα, ύψος 3,1 μέτρα και άνοιγμα φτερών 24,2 μέτρα. Η ικανότητα αποπάγωσης του UAV παρέχει καλύτερη αεροδυναμική σταθερότητα σε περιβάλλοντα με υγρασία και υγρασία.

Το UAV διαθέτει πλεονάζον σύστημα απογείωσης και προσγείωσης και σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Το βασικό UAV μπορεί να διαμορφωθεί σε τρεις διαφορετικές παραλλαγές αποστολής, συμπεριλαμβανομένων των εκδόσεων επιτήρησης και αναγνώρισης, επίθεσης εδάφους και θαλάσσιας περιπολίας. Λεπτομέρειες ωφέλιμου φορτίου

Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος διαθέτει τρεις διαφορετικές επιλογές ωφέλιμου φορτίου που ενσωματώνουν ηλεκτρο-οπτικές (EO) / υπέρυθρες (IR) / προσδιοριστές laser (LD) / laser range finder (LRF), Synthetic Aperture Radar (SAR) / επίγεια ένδειξη κινούμενου στόχου- αισθητήρες ραντάρ αντίστροφου συνθετικού διαφράγματος (GMTI-ISAR) και μια ποικιλία όπλων αέρος-εδάφους.

Τα ωφέλιμα φορτία θαλάσσιας περιπολίας του UAV περιλαμβάνουν SAR/GMTI-ISAR, σύστημα αυτόματης αναγνώρισης, sonobuoy pod και MAD boom, ενώ τα ωφέλιμα φορτία επικοινωνίας περιλαμβάνουν σύστημα δορυφορικής επικοινωνίας (SATCOM), σύστημα εντοπισμού προσωπικού (PLS), ραδιορελέ V/UHF και αερομεταφερόμενες επικοινωνίες λοβό κόμβου.

Το UAV έχει τρία σκληρά σημεία σε κάθε πτέρυγα, τα οποία μπορούν να κρατήσουν μέγιστο βάρος 500 κιλών.

Τα ωφέλιμα φορτία όπλων που μεταφέρονται από το UAV είναι TEBER-81 (κατευθυνόμενο με λέιζερ Mk-81), TEBER-82 (κατευθυνόμενο με λέιζερ Mk-82), L-UMTAS, MAM-L (παραλλαγή καθοδηγούμενου πυραύλου L-UMTAS), Cirit , MAM-C (παραλλαγή κατευθυνόμενου πυραύλου Cirit), HGK-3 (κιτ καθοδήγησης ακριβείας), KGK (82) (κιτ καθοδήγησης με υποβοήθηση πτερυγίων) και βόμβες μικρής διαμέτρου.

  • Γιάννης Λ.

    Φα